EUROPA | 0 | - | 1 | MARTINENC |
Aquest diumenge al migdia, el Nou Sardenya s’ha tenyit de vermell. La situació ho requeria. El Juvenil A Masculí podia aconseguir l’ascens a categoria Nacional si guanyava fora de casa a l’Europa. Un partit complicat davant d’un equip que també tenia sobre la taula l’opció de pujar de categoria.
Els primers minuts de matx han estat, de fet, de domini local. Una superioritat que de mica en mica s’ha anat esvaint, a mesura que el Martinenc s’ha anat trobant més i més còmode. El partit en general ha estat marcat per la falta d’oportunitats clares. Cap dels dos conjunts ha amenaçat amb solvència la porteria rival, tot i que les arribades a àrea no han faltat. Durant la primera mitja hora, l’Europa ha estat qui més accions d’atac ha signat, tot i que cap de perill. Una defensa sòlida i diverses bones actuacions de Santi han impedit el gol dels graciencs, que han gaudit de diversos córners a favor.
El Martinenc, per la seva banda, ha arribat menys a l’àrea rival, però, quan ho ha fet, ha estat més determinant. Tot i no tenir cap ocasió de diana claríssima al primer temps, els vermells han aconseguit marxar al túnel de vestidors avançant-se al marcador, en una de les últimes jugades de la primera part. En una pilota a l’àrea escapulada, Suly ha pogut arribar abans que el porter de l’Europa i enviar l’esfèric fins al fons de la xarxa local (0-1, m.44).
La segona part ha començat a favor dels vermells, superiors al marcador. L’Europa, però, ha tornat a tenir un bon començament de temps i ha forçat als visitants. Amb això, el matx s’ha mostrat igualat i, com a la primera part, sense gaires ocasions brillants.
Al minut 62, l’Europa ha tingut potser la més clara de tot el partit. Una oportunitat que ha deixat escapar i que podria haver costat l’ascens al club del Guinardó. Els vermells han anat guanyant cada cop més i més terreny i possessió de pilota. Tot i el triomf per la mínima, no ha fet la sensació que el partit se’ls pogués escapar. Si bé és cert que no han tingut massa ocasions clares per al 0-2. La més evident ha estat obra de Cristian López a deu minuts del final.
Finalment, l’àrbitre ha xiulat per anunciar que el partit arribava al seu punt final. Bogeria vermella davant la victòria, que suposa l’ascens de l’equip a categoria Nacional de cara al curs vinent. Amb això, el conjunt entrenat per David Biescas es converteix en l’únic equip de futbol del club en competició estatal. I, de fet, juntament amb el Sénior Masculí de bàsquet que disputa la Liga EBA, és només un dels dos conjunts en categoria no autonòmica de tot el Martinenc. Felicitats, nois per una gran temporada i un ascens més que merescut. Som Martinenc!
EUROPA: Marc Abellan, Víctor Pales, Alex Cobos, Sergi Batuecas, Jan Francesc Capell, Gerard Pou, Francisco de Nadal, Genís Ferrer, Pablo Montoya, Guillem Martí i Álex Plaza; Pedro Rosés, Hugo García-Rosado, Guillem Barnils, Guillermo Estrada, Benet Noguer i Nicolás Fuentes)
MARTINENC: Santi, Roc, Geri, Diego, Franc, Uri Puigbó, Suly, Adri Díaz, Cucu, Gabo i Garriga; Sergi, Jacobo, Jonaiker, Aldo, Geri, Cristian)
GOL: 0-1 (44′) Suly