Rutines físiques per passar la quarantena: així es preparen els nostres esportistes | FC Martinenc
skip to Main Content

La quarentena degut a la crisi sanitària ha obligat tots els equips a canviar els seus hàbits i rutines per tal d’adaptar-se a la situació de confinament. Hem parlat amb preparadors físics de l’entitat per veure quin pla han dissenyat pels esportistes del FC Martinenc.

Sofía Pizarro, fisioterapeuta del primer equip femení de futbol del FC Martinenc, i cursant máster en optimització del rendiment Esportiu.

La Sofía Pizarro, de 29 anys, treballa amb el primer equip femení des del passat mes de gener, i durant aquest temps ha pogut aprofundir en el coneixement de totes les jugadores. Per aquest confinament ha preparat rutines detallades per a que l’equip mantingui el to físic que l’ha portat a ser líder destacat de la categoria.

“Les primeres dues setmanes es va preparar un treball de manteniment de la condició física, i de potenciació i fortalesa de la musculatura. Aquesta darrera setmana ja hem passat a un treball més progressiu per a totes elles”, ha explicat la Sofia.

El treball preparat per les dues primeres setmanes també potenciava els estiraments i la tonificació muscular per prevenir lesions, i sobretot per mantenir el to físic que tenien les jugadores abans del confinament.

“La musculatura marxa i es debilita molt ràpid, i més tenint en compte si estem durant molt de temps al llit, o al sofà veient la televisió, i sense cremar calories. També hem treballat exercicis per prevenir lesions en cas de que es torni a la competició”, ha detallat.

La rutina de treball contempla dos dies de descans (els dijous i els diumenges) i dies alterns de treball, per exemple, potenciar les extremitats superiors en dies alterns a treball d’extremitats inferiors. Això és clau per tal de no sobrecarregar els músculs.

L’acceptació de les rutines per part de les jugadores ha estat molt bona i positiva, i el pla de treball ha tingut en compte que no tothom té material esportiu a casa per fer els exercicis. Això sí, la Sofía indica que a banda del treball físic cal fer un treball mental important per tal de superar el confinament: “És molt important no alterar les rutines de son o de menjar, i mantenir uns horaris i activitats per tal de tenir el cap oxigenat”, ha finalitzat.

Ivar Guzmán, preparador físic dels equips amateurs masculins de bàsquet

Per la seva banda, l’Ivar Guzmán està treballant amb els equips de bàsquet amateur com a segon entrenador i com a preparador físic, i ha editat uns vídeos a youtube durant el confinament per a que els jugadors puguin seguir diverses rutines especialitzades.

En aquest sentit, a Youtube ha penjat tres vídeos en que es poden seguir rutines de cardio, força i totes dues combinades per fer a casa.

“El feedback per part dels jugadors ha estat molt bo, ja que els hi està anant molt bé per mantenir-se en forma. Fins i tot alguns m’han demanat més exercicis personalitzats, com una sessió de Body Kombat per seguir millorant”, ha afegit l’Ivar.

En el seu Instagram també tracta de resoldre en menys d’un minut tots els dubtes que puguis sorgir arrel dels exercicis a portar a terme.

En cas del possible retorn a la competició, el que més por li fa a l’Ivar és que l’equip hagi perdut el molt bon ritme que caracteritza al BQ Martinenc, a banda del possible risc de lesió que es pugui originar.

Enric López, preparador físic del primer equip masculí de futbol

L’Enric López ja fa diverses temporades que és el preparador físic del primer equip del FC Martinenc, i alerta sobre el perill que es poden trobar els jugadors en forma de lesió en cas de tornar a la competició de forma abrupta.

“Abans del decret de l’estat d’alarma ja els hi havíem passat una rutina específica en la que hi havia un treball de cardio per poder fer a l’exterior. Un cop decretades les mesures de confinament, vam adaptar la rutina, amb exercicis molt senzills de força de tren superior, tren inferior, CORE, abdominals…”, ha explicat.

Per altra banda, i segons les condicions particulars de cada jugador, el treball de cardio es podrà realitzar o no. Per exemple, si els jugadors tenen bicicleta estàtica o cinta de córrer, o fins i tot jardí, podran fer-ho de millor manera que si no en tenen, ja que en aquest cas els hi serà impossible fer aquest tipus d’exercici.

L’Enric també els hi ha preparat unes rutines amb una part inicial d’escalfament i un protocol d’estiraments per tal d’evitar lesions. Precisament les lesions és la part que més preocupa a l’Enric, ja que en cas de tornar a la competició caldria veure quants dies tenen per poder preparar els partits i si aquests es disputen de forma molt consecutiva.

“El més perillós els el risc de lesions, per tot el temps que portem aturats, i perquè no és el mateix córrer sobre el terreny de joc o fora de casa que fer-ho en aquestes condicions de confinament. Si un cop tornem a la competició hem de jugar 7 o 8 partits en un mes hi haurà al perill de lesió en els jugadors”, ha insistit.

Finalment, l’Enric ha destacat que tot i que està rebent un feedback dels jugadors molt positiu respecte al seu treball, el nivell de control no és el mateix que es pot fer en cas de que poguessin fer un altre tipus de treball, com sortir a córrer, ja que hi ha aplicacions o GPS que et poden indicar exactament tots els paràmetres que s’assoleixen i que han estat marcats pel preparador físic.

#SomMartinenc

Back To Top